Słowa kluczowe na Instagramie dla Rękodzielnika

Od razu zaznaczam, nie mam zamiaru Cię „obrzucić” tutaj fachowymi pojęciami, które mogą odstraszać. Będę pisać na luzie i bez spiny, przynajmniej mam taką nadzieję;)

  1. Co to są słowa kluczowe?
  2. Na czym polega analiza i wybór słów kluczowych dla rękodzielników?
  3. Jak wybrać dobre słowa kluczowe do swoich tekstów na socialach?
  4. Ile słów kluczowych dodawać?
  5. Gdzie używać słowa kluczowe na Instagramie

1 Co to sa słowa kluczowe

Słowa kluczowe to są słowa, które mogą wpisywać w wyszukiwarkę Twoi wybrani idealni klienci marki.


Tu na chwilę wrócimy do jednego z fundamentów marki. Grupa docelowa, pewnie to już niejeden raz słyszałaś… Grupa docelowa Twojej marki to zbiór wszystkich Ktosiów, do których kierujesz swój produkt rękodzielniczy. Ta grupa ma pewne cechy i jest wrażliwa na pewne emocje, a nawet na konkretne słowa.


I te właśnie słowa, którymi interesuje się Twoja grupa docelowa to Twoje słowa klucze.
Słowa, które Ktosiek wpisuje w wyszukiwarkę, gdy czegoś szuka. Czegoś, co mu Ty możesz dać:)


2 Na czym polega analiza i wybór słów kluczowych dla rękodzielników?


Oesuu Kaśka a skąd ja mam to wiedzieć?


Na spokojnie, nie od razu wszystko jest wiadomo. Na początku możesz sobie sama wybrać/wyobrazić grupę, do której kierujesz swój produkt. I tu musi wybrzmieć to, że nie każdy klient będzie miał wszystkie cechy, które będą obrazować Twoją grupę docelową. Co więcej, Ktosiów możesz mieć kliku (o różnych cechach) i to jest ok.


Z czasem sama zaczniesz zauważać, co łączy Twoich realnych Klientów. Może nawet wychwycisz, na jakie konkretne słowa są podatni, jakie lubią i jak coś konkretnego określają.
I wszystkie te konkretne słowa, które wpisują, gdy chcą „Cię” znaleźć, będą Twoimi słowami kluczowymi.


Uwaga: pierwsze skojarzenie może być takie, że szukają rękodzieła i to będzie to słowo.
Otóż to MY chcemy, by szukali rękodzieła. Musimy wyjść ze swej roli twórcy rękodzieła i spojrzeć z zewnątrz, od strony Klienta.


*bransoletka- od strony rękodzielnika to przecież rękodzieło. Dla określonej grupy klientów może to być, talizman, prezent, przekaźnik wspomnień, inwestycja kapitału, symbol przynależności do danej grupy społecznej, np. zawieszka z gitarą dla muzyków i wiele wiele więcej.
Już wiesz, dlaczego mówiłam, że słowa kluczowe wiążą się z Twoją grupą docelową?


Kolejny przykład:
Świeca- dla twórcy to rękodzieło. Dla klientów może to być: aromaterapia, ozdoba domu/ element wystroju wnętrz np. styl boho, prezent, przekaźnik wspomnień: ulubiony zapach np. magnolia. Idziemy dalej, świec to może być forma zatrzymania miłych wspomnień, np. czasu spędzonego w ogrodzie z magnoliami. Może to być namiastka, dla tych, którzy kochają magnolie, a nie mają gdzie jej posadzić. Tu wchodzą tematy roślinne, dekoracyjne… I wiele więcej.

A to „tylko” świeca, a może mieć dużo różnych grup odbiorczych i innych słów kluczowych.


3 Jak wybrać dobre słowa kluczowe do swoich tekstów na socialalch?


Wybieraj słowa, które mogą zainteresować grupę, do której kierujesz swoje rękodzieło:)
Możesz podejrzeć, jakie treści obserwują Twoi klienci.
Możesz sprawdzić, jakich słów używają marki, które mają inny produkt, a wydaje Ci się, że mają taką samą grupę docelową, co Ty.
Możesz podpytać dotychczasowych Klientów, czym się interesują.
Możesz sprawdzić, na jakie Twoje słowa reagowali Klienci najczęściej.
Możesz też wybrać sama sobie słowa, które wydaje Ci się, że będą interesować Twoją grupę Ktosiów, do której kierujesz swój produkt.

Każda metoda jest dobra:)
Każdy kiedyś zaczynał i gdy już będziesz miała dużo klientów i będziesz uważna, te słowa same do Ciebie przyjdą…

Moje osobiste zdanie jest takie, że warto znać tą grupę docelową, być z niej. Wtedy na luzie będzie Ci szła komunikacja, nie musisz udawać kogoś kim nie jesteś. No nic wbrew sobie. Ale to moje zdanie, I bez tego można zbudować dochodową markę.

Ja tam jestem rękodzielniczką z krwi i kości, z wieloma wzlotami, upadkami. Znam realia od podszewki. I dlatego uwielbiam uwalniać czas tej grupy i do niej kieruję swój przekaz:)


4 Ile słów kluczowych dodawać?


Nie ma złotej zasady. Ja sugeruję wybrać do jednego przekazu max 3 słowa kluczowe i wokół nich malować słowem. Ważne, by ten pakiet słów nie wykluczał się, by były powiązane ze sobą jakoś, a nie sobie przeczyły, bo algorytm nie będzie wiedział, komu pokazywać Twoje treści.


5 Gdzie używać słowa kluczowe na Instagramie?

W nazwie użytkownika profilu
W opisie BIO
Na grafikach
Wplecione w tekstach
Wypisane po przecinku na końcu posta
W wyróżnionych relacjach.

To mój pierwszy tego typu wpis, będzie więcej, jeśli jest taka potrzeba:) Tematów w głowie mam dużooo. Przecież jestem rękodzielniczką i zajmuję się słowami, markowo.

Jeśli interesuje Cię rozwój konta Twojej marki na Insta, to może Cię to zainteresuje. Stworzyłam rewelacyjny przewodnik, taki, który chciałabym sama kiedyś mieć. Przewodnik, który pomoże przygotować się na odwiedziny na profilu. Znajdziesz go TUTAJ

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart